Bilindiği üzere Geçici Koruma Altındaki Yabancıların ilaç ödemeleri Müdürlüğümüzce yapılmakta olup 2019 mali yılı itibariyle söz konusu ödemeler için Genel Müdürlüğümüzce ödenek aktarımı e-bütçe sistemi üzerinden gerçekleştirilmekte, eczane ödemeleri için daha önce kullanılan kurumumuz özel hesabı kullanılmamaktadır.
Dolayısı ile bu kapsamda tarafımızca yapılan ödemeler 5018 sayılı Kanun hükümleri gereğince Konya Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğü (saymanlık) tarafından incelendikten sonra ilgili hesaplara aktarılmaktadır. İlimizde faaliyet gösteren eczanelerin ödeme hususunda mağduriyet yaşamaması için Merkezi Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği gereği tarafımıza kesilen faturalarda ödeme yapılacak iban numarasının mutlaka bulunması, faturalarında iban bilgisi olmayan eczanelerin ödeme yapılacak iban bilgisini içeren dilekçelerini kaşeli imzalı olarak Müdürlüğümüze elden veya posta ile ulaştırması, 6183 sayılı kanunun 22. maddesi gereği 2.000,00 TL (KDV dâhil) ve üzeri ödemelerde vadesi geçmiş vergi borcunun bulunmadığına ilişkin belgenin (elektronik ortamda alınabilmektedir) her 15 günde Müdürlüğümüze faks, e-posta veya elden gönderilmesi gerekmektedir.
Ayrıca faturalarını Konya İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü adına düzenleyen eczanelerin olduğu tespit edilmiş olup, bu şekilde fatura düzenleyen eczanelere saymanlıkça ödeme yapılamamaktadır. Bu durumda bulunan eczanelerin de Müdürlüğümüze kaşeleri ile başvurup fatura üzerinde düzenleme yapması gerekmektedir.
Sayılan belgelerin yokluğu halinde ödeme yapılması, bahsi geçen mevzuat hükümleri çerçevesinde mümkün olmadığından, herhangi bir mağduriyet yaşanmaması için azami dikkat gösterilmesi hususu;
Bilgilerinize sunulur.